Deser na diecie? Dlaczego nie!

Deser na diecie? Dlaczego nie!

Chyba każdemu z nas wydaje się, że gdy pragniemy zmieścić się w wyśnioną sukienkę, od założenia której dzieli nas kilka  tłuszczu, trzeba koniecznie zrezygnować z jedzenia posiłków po obiedzie. Warto jednakowoż zaznaczyć, iż nie jest to prawdą. Ta wspaniała wiadomość dla łasuchów znaczy, że deser jest posiłkiem dopuszczalnym nawet na diecie.

Dietetyczne desery rządzą się jednakowoż swoimi prawami i musimy zapomnieć o kawie po obiedzie ze sporym kawałkiem karpatki lub tortu. z dobrym efektem możemy jednak zastąpić je domowej roboty sorbetem lub kisielem z truskawek czy malin. Dobrym wyborem będzie także ciastko z owsa lub jęczmienne z dodatkiem siemienia lnianego i kakao. Miłośnicy słodkości mogą również przekąsić trochę suszonych owoców lub niedużą garść orzechów.

Warto podkreślić, że w żadnym z takich deserów nie znajdziemy wielkiej ilości niedobrych cukrów, które przede wszystkim powodują prędkie tycie. Co ważne, są one dosładzane miodem albo ich słodki smak pochodzi z owoców. Oprócz tego każdy z tych deserów dostarcza do organizmu odpowiednie ilości witamin i minerałów, dzięki czemu uzupełniane są ich czasem występujące braki. Trzeba podkreślić, że dużą zaletą spożywania deserów na diecie jest też fakt, że mamy nie za dużą ochotę na podjadanie niezdrowych przekąsek i łatwiej jest nam się oprzeć pokusom w postaci ciastek z kremem i czekoladą czy też jabłecznikowi z lodami i bitą śmietaną.

Zapamiętajmy więc, iż dieta zmniejszająca masę nie może być jedynie pasmem wyrzeczeń, lecz radosną rzeczą, z której w ogóle nie chcemy rezygnować, by wrócić do niedobrych zwyczajów żywieniowych.

Copyright 2018 © by Zdrowo Żyć. All rights reserved. | Template by W3layouts