Najważniejsze są odpowiednie proporcje

Najważniejsze są odpowiednie proporcje

Aktualnie coraz łatwiej możemy zaobserwować, że kobiety zaczynają mieć obsesję na punkcie ciągłego odchudzania. Pożądają być jeszcze szczuplejsze, coraz chudsze. Na portalach społecznościowych Wrzucają własne zdjęcia z początku odchudzania i pozostałych kroków. Prezentują zestawy zadań i proste diety, jakie mają ułatwić im uzyskać upragnioną wagę.

Wszak, w tym wszystkim, niemało pań zapomina, że nie sama masa jest najważniejsza, ale jej proporcje do wzrostu. Ważny jest tak zwany parametr BMI, który mówi o tym, czy kobieta rzeczywiście posiada nadwagę, czy może mieści się już w granicach normy. Sama bowiem informacja, iż osoba waży pięćdziesiąt bądź sześćdziesiąt kilo, o niczym wciąż nie świadczy. Ważne, ile posiada ona wzrostu.

Dopiero jak wskaźnik mówi, iż mamy do czynienia z otyłością bądź nadwagą, konieczna zaczyna być dieta, bądź trening fizyczny. Jeśli wskaźnik jest w miarach normy wystarczy zachować dotychczasowy sposób bycia, niczego nie zmieniać, tylko pilnować i dbać o siebie.

Jak wyliczyć BMI, jakie jest faktycznie znaczące dla określenia prawidłowej masy ciała? Wzór do owego wyznaczenia jest nadzwyczaj prosty. Wystarczy podzielić wagę ciała, która jest pokazana w kilogramach, poprzez wzrost podniesiony do kwadratu, przedstawiony w metrach. Uzyskany efekt powinien mieścić się na skali między 18,5 a 24,99. Jeżeli będzie poniżej 18,5 oznacza to niedowagę, jak wynosi powyżej 25, to wówczas mówi nam o nadwadze. 

Jedynie ów wskaźnik winien być dla pań miarodajny. Sama masa ciała, to niepełna informacja. Wskaźnik pozwala utrzymać zdrowy rozsądek przy odchudzaniu oraz nie da się zagłodzić.

Copyright 2018 © by Zdrowo Żyć. All rights reserved. | Template by W3layouts