W jaki sposób zmniejszyć cholesterol?

W jaki sposób zmniejszyć cholesterol?

Wiele osób boryka się z podniesionym poziomem cholesterolu, a zwłaszcza frakcji LDL. Jeżeli wyniki badań morfologicznych jednoznacznie będą wskazywały na przekroczenie dozwolonej normy, trzeba jak najszybciej zmienić codzienną dietę, czyli zrezygnować z żywności wysoko przetworzonej. Jak wynika z obserwacji już po paru miesiącach od zastosowania prawidłowo zbilansowanej diety, a więc takiej która dostarcza wartościowych składników pokarmowych w odpowiednich proporcjach można zaobserwować poprawę złych wyników badań morfologicznych. Stosowanie diety antycholesterolowej ma więc ogromne znaczenie na poziom cholesterolu w krwi człowieka.

Osobom których cholesterol przekracza dozwoloną granicę, sugeruje się wprowadzenie w życie konkretnych zmian, czyli między innymi zdrowych nawyków żywieniowych, co umożliwi ochronę przed rozwojem groźnej w skutkach miażdżycy. Zdrowa dieta umożliwiająca redukcję cholesterolu polega na ograniczeniu spożycia produktów o dużej zawartości cholesterolu, które zarazem spowodują wzrost dobrej jego frakcji, czyli HDL. Dieta ta jest podobna do diety śródziemnomorskiej, a więc obfituje w ryby, warzywa i owoce oraz oliwę. Z menu wyklucza się czerwone mięso, podroby, tłuste wędliny typu parówki, boczek i salami. Zaleca się także rezygnację z masła, smalcu i twardych margaryn - produkty te obciążają wątrobę. Jeżeli chodzi o nabiał, to powinno się wykluczyć produkty takie jak tłusta śmietana, sery - żółty, topiony a także pełnotłusty ser biały. Zdrowa dieta pozbawiona jest produktów typu fast food, chipsów, białego pieczywa, napojów alkoholowych, ciastek, herbatników, tortów, ciast, chałwy czy lodów. istnieją za to niektóre substancje, które znacznie redukują poziom cholesterolu, a mianowicie chodzi o kwas gama-linolenowy, karnitynę, lecytynę sojową oraz pyłek kwiatowy. Bardzo ważne jest także dostarczanie odpowiedniej ilości kwasów omega-3, które przyczyniają się do obniżenia zawartości trójglicerydów i cholesterolu LDL, a jednocześnie podnoszą cholesterol dobry, czyli HDL. Znajdziemy je w tłustych rybach morskich, a także w oliwie i oleju.

Copyright 2018 © by Zdrowo Żyć. All rights reserved. | Template by W3layouts